۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین:

همایش مادرانه و زنگ فاطمی در قزوین اجرا می شود

همایش مادرانه و زنگ فاطمی در قزوین اجرا می شود

قزوین- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: در ایام فاطمیه تجمع هیئت های مذهبی، همایش مادرانه، زنگ فاطمی و حرکت دسته های عزاداری در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد اجرایی برنامه‌های ایام فاطمیه شهرستان قزوین روز شنبه در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا میرزایی در این جلسه اظهار داشت: ایام فاطمیه از مناسبت‌های مذهبی مهم در تقویم کشور است که باید با برنامه ریزی مناسب آن را باشکوه برگزار کنیم.

میرزایی تصریح کرد: همایش مادرانه، تجمع هیئت‌های مذهبی، نواختن زنگ فاطمی در مدارس استان ز دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی گفت: برنامه‌های ایام فاطمیه از پنجم تا هفتم بهمن ماه تدارک دیده شده که با همکاری اداره اوقاف، آموزش و پرورش، شهرداری و تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین یادآور شد: روستاهایی که روحانی ندارد باید در این ایام در اولویت قرار گیرد تا اعزام مبلغ داشته باشیم.

میرزایی بیان کرد: مقرر شده تا زنگ فاطمی در دبیرستان‌های اول و دوم نواخته شود و این مراسم به صورت نمادین ساعت ۹ صبح روز دوشنبه هفتم بهمن ماه در مدرسه دخترانه صدرا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های فاطمیه در ۱۰۰ مدرسه استان به صورت خودجوش و باشکوه برگزار می‌شود و ستاد فاطمیه تلاش می‌کند این برنامه مانند محرم و عاشورا پرشور باشد.

میرزایی از تهیه بسته‌های فرهنگی هم خبر داد و گفت: توجه به نظم دسته جات عزاداری، فضاسازی سطح شهر در ایام فاطمیه باید در اولویت باشد و تلاش کنیم فعالیت‌ها مقدمه‌ای برای عاشورایی شدن ایام فاطمیه باشد.


بتول نظری معاون امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین هم گفت: همایش مادرانه روز دوشنبه ۷ بهمن از ساعت ۹.۳۰ صبح در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می‌شود و در این روز برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است.

وی افزود: برنامه تجلیل از مادران شهید و مدافع حرم، سخنرانی مادر یک شهید و حجت الاسلام موسوی از روحانیون و مبلغان دینی در همایش مادرانه پیش بینی شده است.

نظری تصریح کرد: در سال‌های قبل برنامه‌های این ایام در قالب سبک زندگی برگزار می‌شد و امسال تجلیل از خانواده شهدا نیز پیش بینی شده است.

در ادامه رجبی نماینده کانون مداحان استان گفت: چند سالی است برنامه‌های ایام فاطمیه در حال برگزاری است و انتظار داریم هماهنگی بیشتری توسط اداره اوقاف صورت گیرد تا شکوه مراسم بیشتر شود.

وی در خصوص اهمیت برگزاری نماز ظهر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز نکاتی را یادآور شد و افزود: دسته جات عزاداری در ایام فاطمه به سمت امامزاده حسین حرکت خواهند کرد و باید به ساماندهی و نظم آنها توجه شود.

کد خبر 4828414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha